‘‘Ürün Odaklı Değil, Pazar Odaklı Bakış Gerekli’’ İstanbul Ticaret Üniversitesi İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ömer Torlak Konuğumuz Oldu.

‘‘Ürün Odaklı Değil, Pazar Odaklı Bakış Gerekli’’ İstanbul Ticaret Üniversitesi İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ömer Torlak Konuğumuz Oldu.

İstanbul Ticaret Üniversitesi İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ömer Torlak, Dr. Öğr. Üyesi Gözde Sunal’ın ‘‘Promosyon Ürünleri Sektör Raporu’’ hakkındaki sorularını yanıtladı. ‘‘Sektör temsilcileri ile yapılan görüşmeler çerçevesinde bir ihtiyaç olduğu ortaya çıkan Promosyon Ürünleri Sektör Raporu araştırması ile çok önemli sonuçlar ve bakış açıları ortaya konuldu’’ diyen Prof. Torlak, ‘‘Sektör; ürünlere ürün odaklı bakıyor, pazar odaklı bakmıyor. Bu raporun en önemli çıktılarından birisi bundan sonraki süreçte sektör bu ürünlere ürün odaklı değil pazar odaklı bakacaktır. Bu ürünlerin pazarlama iletişimi ve marka iletişimine yönelik katkılarının neler olduğuna bakacaktır ve ürünlerin daha çok geliştirilmesine yönelik girişimlerde bulunacaktır’’ ifadelerini kullandı.

‘‘Promosyon Ürünleri Sektör Raporu, Önemli Bir Bakış Açısı Ortaya Koyuyor’’

Promosyon ürünlerinin firmaların satışlarını arttırma girişimlerinde ve pazarlama iletişim çalışmalarında önemli bir yer tuttuğunu ifade eden Prof. Torlak, ‘‘Promosyon ürünleri de dijital sektörlerden basılı yayınlara ve tekstil sektörüne kadar çok geniş bir yelpazede sektörü etkiliyor’’ dedi. ‘‘Sektör temsilcileri ile yapılan görüşmeler çerçevesinde bir ihtiyaç olduğu ortaya çıkan sektör raporu araştırmasının, çok önemli sonuçları ortaya konuldu’’ diyen Prof. Torlak, ‘‘Sektör ürünlere ürün odaklı bakıyor, Pazar odaklı bakmıyor. Bu raporun en önemli çıktılarından birisi bundan sonraki süreçte sektör bu ürünlere ürün odaklı değil Pazar odaklı bakacaktır. Pazarlama iletişimi ve marka iletişimine yönelik katkılarının neler olduğuna bakacaktır’’ ifadelerini kullandı.

‘‘Ağırlıklı Olarak Yerli Tedarik ile Yürüyen Bir Sektör’’

‘Yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, promosyon ürünleri sektörünün büyük ölçüde yerli tedarik ile ilerlediğini gördük’ diyen Prof. Torlak, ‘‘Bu sektör, salgın sürecine rağmen ihracatını arttırmış bir sektör. Bu da araştırmanın önemli bulgularından biri oldu. İthalat gerektirmeyen, ihracata önemli katkılar sunan bir sektör. Bu da ülkemiz ekonomisi açısından umut verici’’ şeklinde konuştu.

‘‘Ürün Geliştirme Konusuna Ağırlık Verilmeli’’

Farklı etkenlerden ötürü promosyon ürünleri sektörünün, yeni ürünler geliştirmeye odaklanamadığını ifade eden Prof. Torlak, ‘‘Raporda yer alan bu tespiti paylaştığımız sektör temsilcileri de kabul ettiler. Hem ürünlerin sunumundaki zaman/takvim sıkışıklığı, hem salgın sebebiyle tedarik zincirinde yaşanan problemler, hem döviz kaynaklı olan girdi maliyetleri; sektördeki firmaları yeni ürünler tasarlamaktan çok mevcut siparişleri temin etmek ve fiyat sorunlarını çözmek gibi sıkıntılara itiyor. Ürün tasarımı ve geliştirmesi konusunda nitelikli insan kaynağı sektörün en acil problemi olduğunu gördük’’ ifadelerini kullandı.

‘‘Ürün Odaklı Değil, Pazar Odaklı Bakış Gerekli’’

Raporun sektör temsilcileri ve promosyon ürünleri satın alan pazarlama iletişimi temsilcileri açısından önemli çıktıları olduğunu vurgulayan Prof. Torlak, ‘‘Sektörün kendisinin öneminin farkında olmalıdır. Biz sadece promosyon ürünü geliştirmiyoruz biz müşterilerimizin pazarlama iletişimi gerçekleştiriyoruz şeklinde düşünmesi gerekiyor. Ürün odaklı değil Pazar odaklı düşünmesi gerekiyor. Bu bağlamda üniversiteler ve meslek örgütleri ile iş birliği halinde nitelikli projeler yürütülmelidir. Bu düşüncelerle promosyon ürünleri sektör raporunun sektörün tüm paydaşları için hayırlı uğurlu olmasını dilerim’’ cümleleri ile sözlerini noktaladı.

Haber: İsmail Mücahit Aydemir

×