İstanbul Ticaret Üniversitesi, İletişim Fakültesi; Medya ve İletişim Bölümü ile Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümlerinin Akreditasyon Sürecini, Dekanımız Prof. Dr. Celalettin Aktaş’a Sorduk.

İstanbul Ticaret Üniversitesi, İletişim Fakültesi; Medya ve İletişim Bölümü ile Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümlerinin Akreditasyon Sürecini, Dekanımız Prof. Dr. Celalettin Aktaş’a Sorduk.

Türkiye’de iletişim eğitimiyle ilgili programları akredite etme çalışmalarını yürüten İletişim Araştırmaları Derneği’nin (İLAD), İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu’nca (İLEDAK) İstanbul Ticaret Üniversitesi, İletişim Fakültesi’nde yer alan iki bölüm akreditasyon değerlendirme sürecine girdi. Bu kapsamda İstanbul Ticaret Üniversitesi, İletişim Fakültesi; Medya ve İletişim Bölümü ile Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü İLEDAK değerlendirme süreci için resmi başvurularını yaptı.

Konuyla ilgili görüşlerini sorduğumuz İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Celalettin Aktaş, uzun zamandır bu konuda çalışmalar yaptıklarını ve akreditasyon sürecine büyük önem verdiklerini dile getirdi.

‘‘İletişim Bilimi Alanının Çıktılarına Uygun Eğitim Veriyoruz’’

‘‘İletişim Bilimi alanında İLEDAK akreditasyon sürecine girdiğimiz her iki bölümümüz hem program çıktılarını hem de İletişim Bilimi Alan çıktıklarını göz önünde bulundurarak müfredatlarını güncellediler. Böylece her iki bölümümüz öğrencilerimize, programlarının ve iletişim biliminin öngördüğü temel dersleri vermeye başladılar. Diğer taraftan öğrencilerimiz uygulama birimlerimiz olan TV stüdyosunda, radyo stüdyosunda, fotoğraf stüdyosunda, animasyon atölyesinde, Mac laboratuvarlarında, halkla ilişkiler ve reklamcılık atölyelerinde, gazete ve dergi atölyelerinde derslerinde edindikleri teorik bilgiyi uygulama ile harmanlayarak bilgi ve becerileri arttırmaya odaklandılar. Bu sayede medya ve iletişim sektörüne bilgi, beceri ve tecrübe ile donanmış mezunlar kazandırıyoruz. Medya ve İletişim ile Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümlerimizin İLEDAK başvurularının hayırlı olmasını diler, her iki programımızın akreditasyon sürecini başarıyla tamamlanmasını ümit ederim’’ ifadelerini kullandı.

‘Akreditasyon, Bir Kalite Güvence Sistemi’’

Prof. Aktaş, ‘‘Biz burada İletişim Biliminin ve programın çıktılarının gereklerini yapıyoruz. Bizim programlarımızda öğrencilerimiz, almaları gereken dersleri alarak buradan mezun oluyorlar. Bu da bizlerin doğru işler yaptığını gösteriyor. Üniversitemizde İletişim Fakültesi’nde bulunan bu bölümlere çağın gerektirdiği şekilde katkı sunduğumuzu tescillemiş olacağız. Bu açıda akreditasyon bir kalite güvence sistemidir. Bu kaliteyi, teorik ve uygulama birimlerimizle, İletişim Bilimleri alanının gerektirdiği tüm yetkinlikleri öğrencilerimize sunarak sağlıyoruz’’ şeklinde konuştu.  

‘‘Mezunlarımız Sektörde Aranan Kişiler Oluyor’’

İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerinin mezun olduklarında sektörlerinde aranan personel konumunda olduklarını ifade eden Prof. Aktaş, ‘‘Mezunlarımızın iletişim ve medya sektöründe aranan niteliklere sahip, sektöre hazır bir şekilde yetişmelerini önemsiyoruz ve bu çerçevede yürüttüğümüz tüm çalışmalarımız da gösteriyor ki öğrencilerimiz mezun olmadan almaları gereken gerekli dersleri aldılar, gerekli uygulamaları yaptılar ve zengin bir portfolyo ile ve sektörün gerektirdiği tecrübe ile donandılar. Bu bakımdan her biri aranan personel niteliğinde mezun oluyorlar’’ ifadelerini kullandı.

İzlemek İçin Tıklayın

 

×