‘‘Işıklarının Hiç Sönmediği, Üreten ve Dinamik Bir Fakülte’’

‘‘Işıklarının Hiç Sönmediği, Üreten ve Dinamik Bir Fakülte’’

Uygulama birimleri ve teorik müfredatıyla İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin önemli fakültelerinden biri olan İletişim Fakültesi’nin Dekanı Prof. Dr. Celalettin Aktaş’a yeni dönemde fakültenin hedeflerinin neler olduğunu sorduk.

Eylül ayının gelmesiyle yurtta her öğrenim seviyesinden okullarda açılış heyecanı başladı. İstanbul Ticaret Üniversitesi de 26 Eylül itibariyle 2022-2023 eğitim ve öğretim dönemine başlangıç yaptı. Bu dönem tüm üniversitelerde pandemi koşulları sebebiyle uygulanan uzaktan eğitim sistemine veda edildi ve geleneksel örgün eğitime dönüş sağlandı.

Son dönemde yapılan yatırımlar ve yeniliklerle güçlenen, yeni atılımlar içerisine giren İletişim Fakültesi de yeni dönemin coşkusunu yaşayan fakülteler arasında yer alıyor. Fakülte kapsamındaki 3 bölümün ne gibi amaçları olduğunu, Fakülte Dekanı Prof. Dr. Celalettin Aktaş’a sorduk.

“Pandemiye Rağmen Büyüdük”

Sözlerine geride bıraktığımız zorlu pandemi sürecinde yapılan çalışmaları anlatarak başlayan Prof. Dr. Aktaş: “Geçtiğimiz 2 sene boyunca hepimizin bildiği üzere pandemi koşulları içerisindeydik. Öğrencilerimizi zaman zaman online, zaman zaman yüz yüze görebilme fırsatı bulabildim. Bu durum iletişim fakültesinde arzu ettiğimiz yere gelmemizin önüne birtakım engeller meydana getirdi; ancak pandemi devam ederken iletişim fakültesi için büyük yatırımlar yaptık. İlgili, alakalı, çalışkan, meraklı öğrencilerimizle birlikte çok sayıda gazete, dergi çıkardık. Televizyon programları ve radyo programları yaptık ve çok sayıda etkinlik düzenledik. Bunlarla birlikte İstanbul Ticaret Odası'nın destekleriyle var olan TV stüdyomuzu çağın gerekliliklerine uygun şekilde yeniledik, yepyeni bir radyo stüdyosu kurduk ve fakültemize değer katacak 2 yeni uzmanı bünyemize dahil ettik” ifadelerini kullandı.

Bir İddiamız Var: “Mezun Olmadan Sektöre Hazır Olmak”

Geçtiğimiz dönemlerde yapılan tüm hazırlıkların meyvesini alma zamanının geldiğini belirten Prof. Dr. Aktaş; “Öğrenciler lisans programlarından henüz mezun olmadan mesleki bilgi ve tecrübeyle donatılmalı, para kazanabilir hale gelmeli, kendi ayakları üzerinde durabilmeli hatta kendi işini kurabilir, çeşitli girişimlerde bulunabilir olmalı. Bunların olabilmesi için, eğitim ve öğretim devam ederken, öğrenciler medya içerikli üretmeli ve üniversite de bunları görünür kılmalı. İşte bu yüzden Ticaret İletişim Medya Merkezi çatısı altında öğrencilerin gazete, dergi, televizyon ortamlarında ve sosyal mecralarda içerikler üretmesini ve yayımlamasını sağlıyoruz. Böylece derslerde öğrenilen teorik ve pratik bilgilerin uygulayacağı ortamlar yaratıyor, öğrencilere portfolyo hazırlayabilecekleri birikimler kazandırıyoruz” şeklinde konuştu.

İletişim Fakültesi’nin öğrencileri tarafından oluşturulan medya içerikleri TİMM TV, TİMM Radyo, İtalik Dergisi ve Haber Postası Gazetesi sosyal medya hesaplarından takip edilebilir. Ticaret İletişim Medya Merkezi’nin tüm faaliyetleri ise timm.ticaret.edu.tr adresinde ve @ticaretimm kullanıcı adıyla sosyal medyada yayınlanıyor.

Haber: Beyzanur Aksaç (Medya ve İletişim 2. Sınıf Öğrencisi)

Fotoğraflar: Beyzanur Aksaç, Arşiv

×