‘‘İletişimin Her Alanında Var Olmalısınız’’ Yazar ve TV Programı Yöneticisi Aslı Kaprol Sanat Günleri'nde Konuğumuz Oldu.

‘‘İletişimin Her Alanında Var Olmalısınız’’ Yazar ve TV Programı Yöneticisi Aslı Kaprol Sanat Günleri'nde Konuğumuz Oldu.

İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi Sanat Günleri kapsamında TİMM TV’nin konuğu olan Yazar ve TV Programı Yöneticisi Aslı Kaprol, Görsel İletişim Tasarımı 3. Sınıf Öğrencisi Şevval Bostanoğlu’nun sorularını yanıtladı.

‘‘Tiyatrodan Habere, Haberden Eğlence Programlarına…’’

Kariyerinin Tiyatro ile başladığını belirten Kaprol, ‘‘Hayattan beslenen bir alan tiyatro, ancak neticede kurmaca bir hikâyenin içindesiniz. Kariyerimde muhabirlik deneyimini yaşayınca, hayata karşı tavrım, bakışım değişti. Çünkü haber, hayatın içinde ve gerçek. Bu açıdan haber benim için bambaşka bir tecrübe oldu. Haber üretiminin içinde yer alınca hayatı nasıl algılamanız gerektiğini biliyorsunuz. Haberdeki tutumum benim kendi hayatıma da yansıdı. Haberin gerçekliği beni yetiştirirken, sarstı da aynı zamanda. Haberden sonra gündüz kuşağı programına geçtim. Yapı olarak neşeli bir insan olduğum için, orada kendimi bulduğumu söyleyebilirim. Kendini bulmak ve kendini tanımak zaman ve süreç alan bir şey. Aslında felsefe okumam da bu sebepledir’’ ifadelerini kullandı.

‘‘Yayıncılık Birbirine Bağlı Bir Organizma’’

‘‘Yayıncılık denildiğinde içerik, reklam, bütçe hepsi birbiriyle destekli ilerleyen işler. Burada toplumu besleyen ve toplumdan beslenen içerikler üretmek gerekiyor. Bazı yapımların çok iyi tuttuğunu, bazı yapımların ise çok iyi bütçeleri ve içerikleri olmasına rağmen tutmadığını görüyoruz. O halde bunun sebebi nedir? Burada toplumu araştırmak ve incelemek gerekiyor, akademik literatür için de önemli bir katkısı olacaktır bunun’’ şeklinde konuşan Kaprol, ‘‘Programların SWOT analizlerinin çıkarılması ve bunlar üzerinden verilere dayalı bir şekilde öngörülü ilerlenmesi gerekiyor. Başarılı olan yapımların incelenmesi, başarısız olanların neden başarısız olduğunun anlaşılması, programın başarılı olma ihtimali yükselecektir’’ ifadelerini kullandı. Yayıncılığın multidisipliner bir alan olduğunu belirten Kaprol, bir televizyon yayıncısının bilinçli ve donanımlı olması gerektiğini; ışıktan kamera açılarına, program ekibinden programda kullanılacak söyleme kadar geniş bir hazırlık ve konsept tasarımını düzenleyebilecek yetkinlikte olması gerektiğini sözlerine ekledi.

‘‘Her Zaman Diğerini Takip Etmeniz Gerekiyor’’

‘‘Türkiye’deki ve dünyada başkaları tarafından yapılan içerikleri takip etmek, yenilikten ve değişimden korkmamak, hata yapmaktan çekinmemek’’ bir yayıncının temel nitelikleri olması gerektiğini belirten Kaprol, başarının formülünü ‘‘cesaret, istek ve azim’’ şeklinde özetledi. Sektörde yer almak isteyen gençlerin öncelikle kendilerini tanımalarını öneren Kaprol, ‘‘Kendini ne kadar çok iyi tanırsan o kadar iyi ve hızlı yol alırsın. Daha az yıpranırsın, yıpranmamak mümkün değil ama kendini tanıyarak bunu aza indirebilirsin’’ şeklinde konuştu.

‘‘Yazmak Benim İçin İfade Şekli’’

‘‘Yazmak benim için bir iş değil, bir ifade şekli. Kendimi mutlu hissettiğim, rahatladığım bir alan’’ diyen Kaprol ‘‘Kendi içine dönmek, durup düşünmek günümüzde en az yapabildiğimiz şeyler. Aslında çok önemli. Ben aslında yazarken bunu yapıyorum. Kendi içime sorular sorup cevap arıyorum. Kısa öykü tarzına yakınım, kısa öykülerle kendimi daha iyi ifade ettiğimi, duygularımı daha iyi aktardığımı düşünüyorum’’ ifadelerini kullandı.

İstekli olmak, araştırmak, gündemi takip etmek, hayattan tat almak, yeri geldiğinde vazgeçmeyi bilmek gibi işlevlerin hayatın temelinde olması gerektiğini belirten Kaprol, İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerine kariyer hayatlarında başarı dileyerek sözlerini noktaladı.

İzlemek İçin Tıklayın

Haber: İsmail Mücahit Aydemir

×